|
8.5.22
דו"ח המסכם את ממצאי עבודת אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר בנושא אסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים בישראל. הדו"ח הוכן לבקשת שר האוצר על מנת לסייע בקידום ההתמודדות הממשלתית עם הסיכונים וההזדמנויות שטומן בחובו תחום זה.
|
8.5.22
קבוצה רב לאומיות עם מחזור מאוחד של מעל 3.4 מיליארד ש"ח, ואשר ישות האם הסופית שלה היא תושבת ישראל, תחויב להגיש לרשות המסים בישראל דוח שנתי מקוון הכולל נתונים כספיים ועסקיים, בהתאם לטופס שייקבע המנהל, על כלל הישויות בקבוצה בגין שנת המס 2022 ואילך תוך 12 חודשים מתום שנת המס. דו"ח זה יועבר במסגרת חילופי מידע אוטומטיים למדינות אחרות, בהן קיימות ישויות של הקבוצה הרב לאומית, שהן צד להסכם עליו חתמה ישראל.
|
7.4.22
בהתאם לכללי החשבונאות החלים על מניות בכורה, מניות בכורה עשויות להיות מסווגות
כהון עצמי, כהתחייבות פיננסית או כמכשיר מורכב, כאשר אופן הסיווג תלוי בתנאים
הנוספים שנקבעו בהנפקת מניות הבכורה. בחוזר זה מבהירה רשות המיסים כיצד יסווגו מניות הבכורה לצורכי מס.
|
11.1.22
מטרת החוזר הינה להציג את עמדת רשות המסים כפי שהתגבשה, לגבי הסוגיות
המרכזיות בהן נדרשים ביאורים והנחיות לעניין שינוי מבנה עסקי.
החוזר בא להגדיר את דרכי הזיהוי והאפיון של שינוי המבנה העסקי וכן להציע
מתודולוגיות מקובלות על רשות המסים לצורך הערכת שווי ה- FAR שהועברו, הופסקו או
חוסלו.
|
28.12.21
חוזר זה קובע את עמדת רשות המסים לעניין חיוב בין-חברתי בגין הקצאת מכשירים הוניים בין
החברה המעבידה לחברה המקצה (להלן: "הסכמי recharge "), כאשר ההוצאה בגין הענקת
המכשיר ההוני נכללה כהוצאה/עלות ביישום הוראות סעיף 85 א לפקודה, בהתאם להלכת קונטירה.
|
9.5.21
מטרת חוזר זה היא להציג את עמדת רשות המסים בישראל במספר סוגי עסקאות,
תוך הקלת דרישות התיעוד והדיווח
בדרך של מסלול ירוק (harbor safe).
חוזר זה מאפשר בחירה בדיווח בהתאם לשיעורי הרווחיות המצוינים בו, אשר נקבעו
בהתאם לניסיון המצטבר של מחלקת מחירי העברה ברשות המסים בישראל.
|
9.5.21
מטרת החוזר לפרט את אופן זיהוי וניתוח הפעילות ושיטת מחירי העברה המתאימה
ביותר לקביעת חלקה של הנציגות המקומית מתוך כלל הפעילות העסקית של
הקבוצה הרב לאומית, וזאת על בסיס הניסיון שנרכש במהלך השנים בבחינת
עבודות חקר תנאי שוק שהוגשו למחלקת מחירי העברה ותוך יישום קווי ההנחיה של
ה-OECD בעניין.
|
12.3.21
חוזר זה עוסק רק בתגמול הוני מבוסס מניות הניתן לעובד בכפוף לתנאי ההבשלה.
ככל שהתגמול אינו תגמול מבוסס מניות המסולק במכשירים הוניים אלא תגמול אחר, לא
יחולו לגביו הוראות סעיף 102.
|
5.3.21
מטרת חוזר זה הינה להבהיר את הקריטריונים, הכללים והנוהלים הקשורים
להליך של מתן החלטת מיסוי, ולהבהיר את מעמדה של החלטת המיסוי,
ביחס לגורמים הרלוונטיים, בין היתר לאור הניסיון שנצבר בהפעלת
הסמכות.
|
4.3.21
מטרת חוזר זה להבהיר את הוראות התיקון העקיף לחוק מיסוי מקרקעין במסגרת תיקון
94 לחוק
|
11.1.21
הוראת פרשנות זו באה להבהיר את התנאים להחלת מס בשיעור אפס בשל מתן שירות
לארגון בינלאומי לשם קיום כנס בינלאומי בישראל וכן לפרט את סוגי השירותים הזכאים
למס בשיעור אפס בהתאם להוראת סעיף 30 )א() 8 ()ב 2 ( לחוק מס ערך מוסף.
|
1.1.20
מטרת חוזר זה הינה לפרט ולהבהיר היבטי מיסוי שונים בפרק הנאמנויות לרבות תחולת הפרק על מקרים מיוחדים, כגון שליחות, עסקאות במקרקעין ונושאים אחרים. החוזר יתייחס הן לדין עובר לתיקון 197 והן לדין החל לאחריו.
|
26.10.09
לאחרונה קיבל מנהל רשות המסים פניות שונות מנאמנים ומייצגים הקשורים לנאמנויות. פניות אלה הינן בנושאים שונים הדורשים הבהרות מיידיות של רשות המסים. ההבהרות שיפורטו להלן נקבעו בעקבות בחינה מקצועית ומשפטית של הנושאים ברשות המסים ולאחר דיונים שנערכו בעניין עם עורכי דין ורואי חשבון העוסקים בתחום.